פירות יבשים וספורט - דוגית

:המבצע יסתיים בעוד

:המבצע יסתיים בעוד

סל קניות 0

סל הקניות ריק

מלא\מלאי את הטופס ונחזור אלייך במהירות האפשרית

פירות יבשים וספורט

פירות יבשים וספורט

מאת ד"ר חן גלייט סנטר

 

 

הידעת? פירות יבשים הם הממתק של הטבע. הפירות היבשים הטעימים מכילים ויטמינים ומינרליים חיוניים, אבל כל זה בא עם כמויות אדירות של סוכר ואת זה צריך לזכור.

 

לכבוד ט"ו בשבט, ריכזנו בקצרה כמה ממעלותיהם של פירות יבשים נבחרים:

פירות יבשים בעלי תכולת סוכר גבוהה אך יש להם תכולה גבוהה של סיבים תזונתיים, סידן, ברזל, ויטמין בטא קרוטן.

תמרים - הפרי היבש הבריא ביותר הוא התמר, שמתייבש באופן טבעי על העץ כחלק מתהליך ההבשלה שלו ולכן אין צורך להוסיף לו סוכר, חומרים משמרים או חומרים מלאכותיים אחרים.

התמרים מהווים מקור מצוין לאשלגן, לברזל, לסידן ולסיבים תזונתיים וכמובן שהם מקור סוכר מצויין ומומלץ כחטיף לפני או במהלך אימון.

יש בו 80 אחוזי סוכר, חלבון, שומן, מינרלים, ברזל, נחושת, גופרית, מגנזיום וסידן. הוא מכיל כמות גדולה של סיבים ושל נוגדי חמצון המכונים פוליפנולים, עשיר בוויטמין E וויטמינים מסדרת B ומקור נהדר להשלמת אשלגן.

התמר מומלץ לאכילה בכל ימות השנה; כחלופה בריאה לשוקולד (בעיקר לילדים) וכאופציה מושלמת למי שרוצה "בוסט" של אנרגיה במהלך היום או לפני פעילות גופנית.

צימוקים - ענבים מהם עשויים הצימוקים, ובמיוחד ענבים אדומים, מכילים חומרים טבעיים, הנקראים ביופלבונואידים, שהם בעלי תכונות מיוחדות. כך למשל, בקליפת הענבים נמצא ביופלבונואיד קוורצטין, המסוגל לאזן את רמת הכולסטרול בדם, לשפר את זרימת הדם ואף לסייע במניעת מחלות לב.

תאנים - תכולה גבוהה של סיבים תזונתיים. למרות ערכם הקלורי הגבוה, מהווים התאנים מקור טוב למגנזיום, לאשלגן, לסידן, לברזל ולסיבים.

אגוזים - האגוזים היו מרכיב מרכזי בתזונת האדם מאז ומתמיד. הם מסייעים לגוף להילחם בכל מיני מחלות ושילוב שלהם עם פירות יבשים עוזר לרדת במשקל ולהוריד את הסיכון לחלות במחלות לבביות, סוכרת ואפילו סרטן. אגוזי מלך, לוז, שקדים ודומיהם מכילים חומצות שומן חיוניות לבריאות הלב, העורקים והמוח ומהווים גם מקור חשוב למינרלים כמו אבץ סידן ואשלגן. הם מקור מעולה לנוגדי חמצון, המסייעים לגוף לנטרל את הפעילות ההרסנית של הרדיקלים החופשיים ולהתגונן מפני התפתחות סרטן, טרשת עורקים וקטרקט, ולהאטת תהליכי ההזדקנות.

האגוזים עשירים בשומן בלתי רווי שעשוי להפחית את הנזק של הכולסטרול הרע (LDL) לעורקים מבלי לפגוע בפעולתו של הכולסטרול הטוב (HDL) ולהוריד את הסיכון לחלות במחלות לב. באגוזים אין כולסטרול כלל והם עשירים בחלבונים ובסיבים תזונתיים. כמו כן, הם מקור נהדר לוויטמינים (E) למשל, לחומצה פולית, ולמינרלים כמו מגנזיום ואבץ.

 

מה קשור פירות יבשים וספורט?

ספורטאים משלבים בין פירות יבשים וספורט כדי לספק לגוף שלהם אנרגיה זמינה במהירות לפני האימון ולאחריו כדי להתאושש, למשל פירות כמו תמרים, אננס, וצימוקים. בגלל הסוכר הרב שמכיל הפרי היבש, אכילה שלו כעשר דקות לפני האימון מספקת אנרגיה זמינה עבור מאמץ גופני, אך מומלץ לאכול מעט כדי לא להכניס לגוף כמות עודפת של סוכרים שהאימון לא ישרוף. במידה ומדובר באימון אירובי מתמשך ניתן לצרוך עוד מעט פירות במהלך האימון כדי למלא את מאגר האנרגיה הזמינה. הרבה מאוד רצי מרתון משתמשים בתמרים כמקור אנרגיה זמין ונוח. גם לאחר האימון אכילה של פירות יבשים מסייעת מאוד, היא מאפשרת לעצור את תהליך פירוק השריר שנוצר בעקבות האימון ומסייעת בתהליך הבנייה המחודשת שלו. כך למעשה הפירות היבשים משפרים את תהליך ההתאוששות שלאחר האימון.

 



קישור לאינסטגרם

Was it a mistake for Instagram to sell to Facebook? | Mobile Dev Memo

הירשמו לעדכונים של דוגית