עגלת הקניות

מוצרים נוספים שמצאנו מתאימים במיוחד בשבילך

Fidlock Hermetic Medi Dry Bag נרתיק אטום למים

Fidlock Hermetic Medi Dry Bag נרתיק אטום למים

135.00 ₪

OCEAN REEF Aria QR+ מסכה עם שנורקל

OCEAN REEF Aria QR+ מסכה עם שנורקל

315.00 ₪ 350.00 ₪

SUBLUE Hagul EZ סקוטר

SUBLUE Hagul EZ סקוטר

1,999.00 ₪

האתר שלנו לא נתמך במלואו בדפדפן בו אתם גולשים, אנו ממליצים להחליף לאחד מהדפדפנים הבאים: Edge, Chrome, Safari, or Firefox.

משלוח חינם בקנייה מעל 250 ש״ח

מדריך לאריזה ותחזוקת מארז מצלמה

פורסם על ידי dugit desk בתאריך
מדריך לאריזה ותחזוקת מארז מצלמה

מאת: יהב אש
www.yahavesh.com

קשה לתאר במילים כמה כיף לחזור הביתה עם מארז צלילה חדש למצלמה שלנו שמשרתת אותנו נאמנה
או לחלופין לחזור הביתה עם חבילה הכוללת מארז ומצלמה חדשה ונוצצת.

הנה לכם מדריך קצר שיעזור לכם ליהנות מהציוד החדש שרכשתם ויגרום לו להאריך ימים.
המדריך הנוכחי תואם את ההדרכה שתקבלו גם אצלינו בחנות כשאני (יהב) נמצא.

ראשית חשוב לדעת שאצלנו בדוגית תמצאו מארזים איכותיים ועמידים של החברות המובילות בתחום הציוד ואבזור לצילום תת ימי.
המארזים עשויים לרוב מפוליקרבונט קשיח, עמיד לעומק של עד 60 מטרים במקרה של חברת IKELITE ובמצלמות
המקצועיות מארזים משולבים אלומיניום ופוליקרבונט במקרה של SEA&SEA.
המארזים מותאמים לפי דגמים ספציפיים של מצלמות וכך בעצם כל כפתור נשלט במצלמה דרך המארז.
לחברת IKELITE יש מארזים לרוב הדגמים של המצלמות מהפשוטות ועד המקצועיות כשלחברת SEA&SEA
קיימות ערכות הכוללות מצלמה עם מארז ברמות מחיר שונות ומארזים לפי דגם למצלמות רפלקס מקצועיות.

שלב האריזה:
לכל מארז מחובר "פורט" שזהו החלק שמכסה את העדשה ודרכו המצלמה "רואה" את מה שאתם מבקשים לצלם.
חשוב לדעת שלא כמו במארזים הפשוטים יותר של החברות של המצלמות כאן אתם מקבלים פורטים מלוטשים במה
גבוהה ולכך יש השפעה ישירה על התנהגות מערכת המיקוד מתחת למים.
אני תמיד ממליץ להתייחס לפורט כמו אל עדשה (כי זו בעצם העדשה התת ימית שלכם) ולכסות אותה עם הכיסוי שמגיע
איתה בזמן שאנו לא מצלמים וכך להגן עליו מפני שריטות וחבלות.
לפני שקופצים עם המצלמה למים אחריות היצרן דורשת לצלול עם המארז בצלילת ניסיון ללא מצלמה כשבמהלך הצלילה
יש ללחוץ ולהזיז כל כפתור וכפתור במארז.
את המארז אנו פותחים כשהוא יבש ונקי ע"י לחיצה על האבזם/אבזמים וליווי הפתיחה שלהם שלא יקבלו מכה.
יש לבדוק ויזואלית את האורינג (גומי האטם) הראשי ולוודא שהוא נקי מכל לכלוך או שאריות סיליקון גריז
העלולים להפריע לאטימה (כגון: שיערות, גרגירי חול, סיבי נייר וכו') ובעזרת אצבע נקיה לבדוק שהוא חלק ומשומן.
שימו לב! לסיליקון גריז אין תפקיד באטימה והוא נועד להגן על האורינג מפני היסדקות וקרעים!
*עודף סיליקון עלול לפגוע באטימה!!!
במידה ונרצה לנקות או לגרז את האורינג אנו נוציא אותו בעזרת לחיצה עליו עם שתי אצבעות כשאנו לוחצים את האצבעות
אחת לכיוון השנייה ויוצרים גבעה - עם אצבע שלישית יש להסיט את הגבעה שנוצרה מהמסילה ולשלוף אותו החוצה
מבלי לפצוע אותו.
*אין להשתמש בציפורניים או בכלי כזה או אחר מחשש לפציעה/צביטה של האורינג !!!
לאחר שוידנו שהאורינג נקי וכך גם המגרעת שכנגדה הוא צריך לאטום, אנו נכין את המארז "לקבל" את המצלמה
לפני שנכניס אותה פנימה ע"י הוצאת הכפתורים הנשלפים אם ישנם כאלה בכדי שלא יפריעו לכניסת המצלמה
אל תוך המארז - המצלמה צריכה להיכנס בצורה חלקה וללא הפרעות.
בחלק מהמארזים המצלמה תכנס ביחד עם הדלת האחורית כשהיא יושבת על מגש אליה היא מוברגת בחור המיועד
לחיבור חצובה - להברגה זו מומלץ להשתמש במטבע 10 אגורות.
אם יש מכשול שמפריע ומונע מהמצלמה להיכנס בצורה חלקה יש להוציא את המצלמה חזרה ולאתר את מקור המכשול.
המצלמה מותאמת למארז התואם שלה באופן מושלם וצריכה לשבת בו ללא חופש תנועה כשהיא נמצאת במרחק
של כמה סנטימטרים מדפנות המארז בשביל שיהיה לנו מספיק זמן להציל אותה במקרה של דליפה.
*את המארז מומלץ לארוז בחדר ממוזג על מנת למנוע עיבוי של לחות בתוכו במהלך הצלילה.

נכנסים לצלם:
עם המארז קיבלנו מעט חוברות קטלוג והסברים ובנוסף שקית ובה כל מיני הפתעות...
תכולת השקית משתנה מעט בין מארז למארז בהתאם לדגם המצלמה.
לרוב השקית מכילה מעט חלקי חילוף לגומיות הלוחצות על כפתורי המצלמה בתוך המארז ובנוסף שני לוחות לבנים.
הלוחות הלבנים האלה נקראים דיפיוזרים וכשמם כן הם - ובגדול הם מיועדים לפזר את האור של הפלאש הפנימי
של המצלמה כשהם מורכבים על הפורט.
דיפיוזר אחד הינו חצי אטום שכן הוא נועד שיעבור דרכו אור ויפגע באובייקט המצולם והדיפיוזר השני הינו אטום לגמרי
ונועד לבלום את האור לחלוטין מבלי שיגיע אל האובייקט המצולם.
לרוב בדיפיוזרים האלה תמצאו חורים קטנים המיועדים לקשור אותם את המארז אך ניתן לאכסן אותם גם באחד
מכיסי המאזן.
את הדיפיוזר החצי אטום אנו נרכיב כשנרצה להשתמש בפלאש הפנימי בזמן הצילום והוא בעצם ייתן לנו תאורה
אחידה אל האובייקט בשימוש הפלאש הפנימי וימנע מהפורט ליצור צל עגול ולא נעים בתמונה.
הדיפיוזר האטום לגמרי נועד לשימוש בסנכרון עם חיישן של פלאש חיצוני גדול יותר ותפקידו בעצם לבלום את האור
אצלו ולאפשר לחיישן לקלוט את ההבזק שפוגע בו.
מהדיפיוזר הזה ניתן גם לקחת מדידה של איזון לבן (White balance).
ההמלצה שלי היא שברוב התמונות שאנו לא משתמשים בפלאש חיצוני הניתן לכיוון מהצד פשוט לכבות את הפלאש
הפנימי ולצלם עם עדשה כמה שיותר רחבה, כמה שיותר מקרוב ועם פילטר איכותי.

לאחר הצלילה:
שטיפה של מארז לא מתבצעת כמו שטיפה של הציוד צלילה שלנו מאחר שהמארז הינו עתיר אטמים עדינים שלהם
השפעה מכרעת על אטימות המארז.
ראשית חשוב לציין שאין לקרב את המארז לאזור המקלחות של המועדון צלילה מאחר ששם זורמים מים חמים שנועדו
לחמם את הצוללים לאחר הצלילה.
מים חמים עלולים להרחיב את הגומיות האוטמות ובכך לסכן לנו את אטימות המארז.
בנוסף בכדי שהשטיפה תהיה יעילה יש לכוון את זרם המים הקרים לכוון כל כפתור אינדיבידואלית תוך כדי לחיצה
על הכפתור בשביל שהמים המתוקים יגיעו עד לאטם שצריך להתנקות מהמלח (או הכלור במקרה של בריכה).
כ"נל לגבי כפתורים מסתובבים וכפתורים הנעים במסילות.
לאחר שטיפה יסודית ויעילה ניתן ליבש את המארז עם מגבת ולאחר מכן מומלץ להמתין כחצי שעה לפני הפתיחה
על מנת לתת לו להתייבש באיזורים העלולים לטפטף פנימה בעת הפתיחה.
בשום מקרה אין ליבש את המארז עם לחץ אוויר מאחר שזה עלול לפגוע בתנוחת הגומיות האוטמות בכפתורים!

אכסון:
את המארז מומלץ לאכסן פתוח מעט על מנת שלא לכלוא לחות שעלולה ליצור עובש בתוכו.
ניתן לאכסן אותו סגור במידה ויש בו סופח לחות איכותי (יש סופחי לחות המיוצרים ומתאימים לציוד צילום תת ימי - ניתן להשיג אצלינו).

מאחל לכם צלילה יבשה מלאה בקליקים פוריים ויפים.
יהב אש - מדריך צלילה, צלם תת ימי ומנהל מחלקת הצילום בדוגית

← הישן ביותר החדש ביותר →

0 תגובות

השאירו תגובה

שימו לב, התגובות חייבות באישור לפני פרסום