עגלת הקניות

מוצרים נוספים שמצאנו מתאימים במיוחד בשבילך

Fidlock Hermetic Medi Dry Bag נרתיק אטום למים

Fidlock Hermetic Medi Dry Bag נרתיק אטום למים

121.50 ₪ 135.00 ₪

OCEAN REEF Aria QR+ מסכה עם שנורקל

OCEAN REEF Aria QR+ מסכה עם שנורקל

350.00 ₪

F2 Strato 10/10.5/11.5 סאפ מתנפח איכותי עם משוט

F2 Strato 10/10.5/11.5 סאפ מתנפח איכותי עם משוט

1,399.00 ₪ 2,519.00 ₪

SUBLUE Hagul EZ סקוטר

SUBLUE Hagul EZ סקוטר

1,799.10 ₪ 1,999.00 ₪

האתר שלנו לא נתמך במלואו בדפדפן בו אתם גולשים, אנו ממליצים להחליף לאחד מהדפדפנים הבאים: Edge, Chrome, Safari, or Firefox.

משלוח חינם בקנייה מעל 250 ש״ח

המדריך לתחזוקת ציוד צלילה

פורסם על ידי dugit desk בתאריך
המדריך לתחזוקת ציוד צלילה

קנית ציוד צלילה? קרוב לוודאי שהשקעת כסף רב בציוד, אנו בטוחים כי ברצונך לשמור עליו. 

לכן אנחנו בדוגית כיבואנים של ציוד צלילה איכותי, מעניקים אחריות ושירות על הציוד. מלבד זאת, יש לזכור כי תחזוקה נכונה של הציוד תאריך משמעותית את אורך החיים שלו.

ציוד תקין ושמירה על כללי צלילה נכונים הם ביטוח הצלילה הטוב ביותר. שמירה על הציוד תתרום רבות לבטיחות בצלילה. 

כחלק מהתחייבותנו למתן שירות איכותי, להלן מספר הנחיות לשמירה וטיפול בציוד הצלילה, על מנת שתוכלו ליהנות ממנו בבטחה לאורך שנים ארוכות. 

ההמלצות המובאות במאמר זה הן המלצות כלליות, יש לעיין בהוראות היצרן לפני השימוש.

כללי: 

תחזוקה שוטפת כוללת בדיקה ויזואלית, ניקיון ושימוש נכון של כל הציוד, תוך שימוש במספר צעדים לפני ואחרי הצלילה. 

ככלל, את רוב פרטי הציוד יש לבדוק כי הוא תקין ופועל כרצוי לפני כל צלילה. לדאוג להתאימו כחלק מההכנות לצלילה, במיוחד בשימוש ראשון, בהעברה בין צוללים, ולאחר זמן רב שלא נעשה בו שימוש. 

לאחר הצלילה יש לשטוף את הציוד במים מתוקים, מומלץ לבצע שטיפה נוספת לציוד כאשר חוזרים אל הבית לאחר טיול צלילה, מכיוון שלרוב מתקני שטיפת הציוד במועדונים יחסית מלוכלכים ובעלי ריכוז מלח גבוה יחסי לקראת סוף היום, עקב כך שצוללים רבים שוטפים את הציוד במהלך היום. כמו כן יש להימנע מחשיפה ממושכת של הציוד לשמש ועדיף לייבשו בצל. לפני האחסון יש לדאוג כי הציוד יבש לחלוטין מבפנים ומבחוץ. 

אחסון: במידה ויש מקום מומלץ לתלות את המאזן, ווסת וחליפה בארון קריר ויבש. על מנת למנוע מתיחה של החליפה ולחץ על אזור הכתפיים מומלץ לפזר את משקל החליפה על 2 קולבים כאשר קולב אחד מחזיק את החליפה באזור הירכיים. ניתן לאחסן את הציוד בתוך תיק או ארגז, אך יש לוודא כי הוא מספיק גדול בכדי שהציוד לא יתקפל בצורה לא טבעית לו. יש לאחסן את המאזן כאשר הוא מלא בכ20% אוויר על מנת שהפנימית לא תדבק. 

מסכות, סנפירים ושנורקלים

לפני הצלילה: יש למתוח בעדינות את כל הרצועות ולחפש סדקים או קרעים קטנים, במידה ומצאת יש להחליפם מידית על מנת למנוע קריעה במהלך הצלילה. לכן מומלץ להצטייד ברצועות ספייר לסנפיר ולמסכה מבעוד מועד. במידה ויש לך על הרצועה כיסוי מניאופרן יש להזיזו בכדי לבחון את כל הרצועה. יש לבדוק את חצאית המסכה ופיית השנורקל לקרעים. מומלץ לבדוק את כל האבזמים שהם אינם שבורים, תקועים או מלאים בלכלוך, דבר אשר יפגע בתפקודם. לבסוף יש לבחון את המסגרת של המסכה במיוחד באזור הסמוך לעדשה.

לאחר הצלילה: למניעת התפתחות עובש יש לשטוף את המסכה, סנפירים והשנורקל במים חמים ומתוקים. יש לאפשר להם להתייבש לחלוטין לפני שמאחסנים. חשוב לאחסן ציוד זה כך שלא יהיה ציוד אשר ילחץ עליו ויגרום להב הסנפיר, ימעך את כיס הנעל או יעקם את חצאית המסכה. השארת ציוד זה תחת לחץ לאורך זמן עלול לגרום להם לאבד את צורתם המקורית, מצב זה בחצאית המסכה עשוי אף לגרום לדליפת מים בזמן הצלילה. 

וסתים ומדי לחץ

לפני הצלילה: יש להוריד את פקק האבק מהדרגה הראשונה ולבדוק כי הרשת אשר דרכה נכנס האוויר מהמיכל ללא קורוזיה או לכלוך. לאחר מכן יש לחבר את הוסת למיכל ולפני שפותחים אותו יש לנסות לנשום דרך הדרגה השניה והאוקטופוס, במצב זה אמור להיווצר ואקום כך שלא נוכל לנשום דרכם (בחלק מהוסתים נכנס קצת אויר אך קשה מאוד לנשום). במידה ונכנס אוויר אין לצלול עם הוסת ויש לקחת אותו לבדיקה אצל טכנאי מוסמך מטעם דוגית מכיוון שבמצב כזה תיתכן חדירה של מים למערכת בזמן הצלילה עקב מספר סיבות כגון: חור בדיאפרגמה של הדרגה השנייה, חור באחד הצינורות או צינור לא מחובר היטב. לאחר מכן יש לפתוח את המיכל ושוב לקחת מספר נשימות מהדרגה השניה והאוקטופוס לבדוק כי מד הלחץ מדויק וכי המחט בו אינו זזה במהלך הנשימות, במידה והמחט זזה יש לבדוק כי פתחנו את המיכל עד הסוף (והחזרנו קצת...) במידה ועדיין המחט נעה יש לקחת את הציוד לבדיקה אצל טכנאי מוסמך מצב זה עשוי להצביע על נפילת לחץ בדרגה הראשונה בזמן הנשימה עקב תקלה נדירה או תקלה במד הלחץ. יש לבדוק את כל הצינורות ולוודא כי אין בהם סדקים במידה ויש לך מגן צינורות יש להרחיקו מהדרגה הראשונה ולבדוק את החיבור לדרגה הראשונה. יש לבדוק כי אין חורים או קרעים בפיות של הדרגות השניות. במד הלחץ יש לוודא כי אין דליפה של נוזל ממנו. במידה ויש לך מחשב יש לבדוק את מצב הסוללה לפני הצלילה. 

לאחר הצלילה: במהלך שטיפת הוסת חשוב לדאוג שכפתור הדרישה לא ילחץ וכי פקק האבק סגור היטב. לאחר שטיפת הוסת כולו יש לשטוף את הדרגות השניות באמצעות מים זורמים חמים דרך הפיה ושיצאו דרך פתח יציאת האוויר. יש לשטוף את חיבור האינפלטור במים זורמים תוך כדי הזזה של החיבור עצמו. 

יש להביא את הוסת לטיפול תקופתי פעם בשנה. 

 

מאזנים 

לפני הצלילה: חבר את האינפליטור למיכל, נפח את המאזן מספר פעמים, שחרר את כפתור הניפוח ותקשיב האם זולג אוויר לתוך המאזן מצב המעיד על אינפליטור תקוע. לאחר מכן יש לנפח את המאזן במלואו עד שסתום הפריקה פורק, מומלץ להשאיר את המאזן מנופח במצב זה למשך כ-20 דקות על מנת לבדוק כי הוא מחזיק את האוויר. 

לאחר הצלילה: יש לשטוף את המאזן עם מים מתוקים, במידה ואפשרי מומלץ לטבול את המאזן בתחתית בריכת השטיפה (בעזרת המשקולות) למשך 30 דקות. על מנת לשטוף את פנים המאזן יש ללחוץ על כפתור הריקון של המאזן לשים את הפיה מתחת למים זורמים, ולמלא את המאזן עד שהוא כ 60-70 אחוז מלא במים. יש לנער ולהפוך את המאזן על מנת לשטוף את כולו, כדי למנוע הצטברות של לכלוך וגבישי מלח יש לרוקן את המים תוך שימוש בכל נקודות הריקון של המאזן. לאחר הריקון יש לנפח את המאזן במלואו, ולאפשר למים שנשארו בתוכו להתנקז במשך דקה או שתיים ולרוקנו שוב. לסיום יש לנפח כמחצית מהמאזן באוויר ולהשאירו להתייבש במקום מוצל. ניתן להוסיף חומר ניקוי עדין במיוחד כגון שמפו לחליפות ומאזנים, יש לדאוג להסיר את כל שאריות הסבון לאחר השטיפה.  

מומלץ להביא את המאזן לטיפול תקופתי פעם בשנה.
 

חליפות צלילה 

לפני הצלילה: מומלץ לעבר על החליפה ולחפש קרעים, חתכים והתבלות בעיקר באזורי האטימה של החליפה. לעבור על התפרים, תפרים חסרים או "משוכים" עשויים לגרום לפקיעת התפר בעיקר בחליפות גמישות אשר בהן על התפרים מופעל לחץ רב. כדאי לבדוק שהרוכסן נע בקלות ניתן ווקס על בסיס פראפן כחומר סיכה לרוכסנים. 

לאחר הצלילה: ניתן לשטוף את החליפה עם מים חמים, מומלץ להוסיף שמפו לחליפות על מנת למנוע דהייה, שמירה על הניאופרן והסרת ריחות לא נעימים. אפשרי לשטוף חליפות במכונות כביסה בהם יש תכנית כביסה ידנית עדינה, יש להוציא את החליפה לפני הסחיטה. 

חליפה יבשה

חליפה יבשה דורשת סדיקה קפדנית יותר של האטמים בפרקי כף היד, הקרסוליים, הצוואר והרוכסן. כל פגם, סדק או חתך עלול לגרום לאטמים לדלוף. יש לבדוק את הרוכסן היבש לשיניים חסרות או מעוקמות או לבלאי מתקדם בבד אשר מחזיק את הרוכסן במקום. בניגוד לחליפות רטובות, לרוב תיקון חליפות יבשות הוא משתלם, יש לבצע תיקון זה אצל טכנאי מוסמך. יש לבדוק את תפקוד השסתומים וכפתורי הניפוח. כמו במאזן יש לחבר את החליפה למיכל וללחוץ מספר פעמים על כפתור הניפוח. על מנת לבדוק כי אין חורים בלתי נראים ואת שסתום הפריקה יש ללבוש את החליפה, לראות כי היא מחזיקה את האוויר בפנים, לאחר מכן יש לשחרר אוויר דרך כל אחד מפתחי השחרור. במידה ויש דליפות ניתן לאטום את החליפה, לרוב האיטום מצריך לפחות 24 שעות על מנת לתת לחומר להתייבש. 

החדש ביותר →

0 תגובות

השאירו תגובה

שימו לב, התגובות חייבות באישור לפני פרסום