עגלת הקניות

מוצרים נוספים שמצאנו מתאימים במיוחד בשבילך

Fidlock Hermetic Medi Dry Bag נרתיק אטום למים

Fidlock Hermetic Medi Dry Bag נרתיק אטום למים

121.50 ₪ 135.00 ₪

OCEAN REEF Aria QR+ מסכה עם שנורקל

OCEAN REEF Aria QR+ מסכה עם שנורקל

350.00 ₪

F2 Strato 10/10.5/11.5 סאפ מתנפח איכותי עם משוט

F2 Strato 10/10.5/11.5 סאפ מתנפח איכותי עם משוט

1,399.00 ₪ 2,519.00 ₪

SUBLUE Hagul EZ סקוטר

SUBLUE Hagul EZ סקוטר

1,799.10 ₪ 1,999.00 ₪

האתר שלנו לא נתמך במלואו בדפדפן בו אתם גולשים, אנו ממליצים להחליף לאחד מהדפדפנים הבאים: Edge, Chrome, Safari, or Firefox.

משלוח חינם בקנייה מעל 250 ש״ח

כל אחד יכול להצליח בצילום תת ימי

פורסם על ידי dugit desk בתאריך
כל אחד יכול להצליח בצילום תת ימי

הדרך הנכונה לצילום תת ימי
מאת: יהב אש
www.yahavesh.com

צילום תת מימי הוא ללא ספק אחד התחומים החמים כיום בקרב צוללים רבים. מהפכת הצילום הדיגיטלי בעשר שנים האחרונות הפכה את הנושא לנגיש כמעט לכל צולל ובמחירים שווים לכל כיס. כיום הפער בתוצאות של צלמים מקצועיים רבי ניסיון ומוניטין לבין מי שפשוט אוהב לצלם מצומצם משמעותית ביחס לעבר כאשר כולם מצלמים עם מצלמות דיגיטליות.  

בעולם מתקיימים כנסים ותחרויות צילום תת ימיות אשר מפגישים מגוון רחב במיוחד של חובבי צילום תת ימי, ומאפשרת גם למי שצילום תת מימי אינו עיסוקו העיקרי להציג את עבודותיו לצד הצלמים המקצועיים. תנאי ים זהים ומגוון רחב של אבזור המתאים למצלמות הקומפקטיות כמעט שמבטלים לחלוטין את היתרון של ציוד צילום יקר והכנות מוקדמות ומורכבות ומציבים בעצם כישרון מול כישרון.

במאמר זה נסקור כמה נקודות שישדרגו לכם את הכישרון של הצילום התת ימי.

סבלנות: הכישרון של צלם תתי ימי וצלם טבע בכלל הוא קודם כל הסבלנות המאפשרת להנציח רגעים קסומים של הטבע מתחת למים. צלם סבלני מתמזג בסביבת הטבע מבלי להפריע לו ונותן לבעלי החיים להתרגל לנוכחותו מבלי להוות "איום". הצלם מוציא את עינו מעינית המצלמה מפעם לפעם ומגלה רגישות וכבוד מקסימלי לבעלי החיים בסביבתם הטבעית. כך ניתן לצלם התנהגויות מעניינות במיוחד של בעלי החיים ולהשיג קרבה גדולה אליהם.

לדעת לתפעל את ציוד הצילום שלנו: על מנת לקבל תוצאה רצויה כדוגמת תמונה חדה או חשופה בצורה נכונה כדאי לנו להכיר בצורה הטובה ביותר את המצלמה שלנו (פשוטה כמקצועית) ולקרוא ביסודיות את חוברת ההפעלה שלה. אפילו במצלמות הפשוטות ביותר כיום קיים מבחר תכונות ותוכניות צילום ועל מנת לקבל תוצאות טובות מתחת למים מומלץ שלא להסתפק בפונקציות האוטומטיות למיניהן (גם לא במצב "תת ימי"). כהמלצה חמה ניתן להתנסות על מגוון הפונקציות שיש למצלמה שלנו להציע מחוץ למים עד אשר אנו מבינים בדיוק מה היא נותנת לנו, מתי כדאי לנו להשתמש בה ואיך להשתמש בה בצורה הטובה ביותר. בנוסף אם אנו משתמשים באביזרים נלווים כגון עדשות ותאורות מתחת למים יש הכרח שנדע להשתמש באותם אביזרים בצורה אשר תנצל אותם לטובתנו.

השראה ורעיונות: פרסמו את תמונותיכם בקרב צלמים מנוסים יותר אשר יכולים לתת לכם טיפים ונקודות לשיפור, חפשו באינטרנט אתרים של צלמים תת ימיים מקצועיים ונסו לחכות את תמונותיהם.

זכרו שגם אם אתם צוללים ומצלמים באתר צלילה ספציפי ואפילו אולי את אותו בע"ח - לעולם לא תתקבל תמונה דומה לקודמתה! מכאן אל תהססו לחזור ולצלם את אותם האובייקטים באותם המקומות בסגנונות שונים, בזויות שונות, עם עדשות שונות ועם תאורה שונה. 

נסו לשלב מגוון אלמנטים בתמונות כדוגמת : דג + אלמוגים + צולל ברקע.

ניצול הזדמנויות: הטבע לא ממתין לאף אחד מאיתנו ובמיוחד אם אנחנו מחזיקים מצלמה.

עלינו להמתין בסבלנות עד לרגע המתאים אך לפעמים אותו רגע מתאים יכול להיות לא יותר משבריר שניה. פה אנו צריכים להכיר את בעל החיים המצולם, ללמוד דפוסי התנהגויות אשר חוזרים על עצמם, להכיר את הסביבה שבו הוא אוהב להתחבא, לצוד או כל התנהגות שאותה אנו נרצה להראות לאנשי היבשה. כמובן שפה אנו צריכים ליישם את כל נושאי הסבלנות והכרת הציוד שלנו כמו לדוגמא במצלמות ה"כוון ולחץ" הפשוטות יחסית יש צורך להמתין לרגע הנכון כאשר כפתור הצילום כבר לחוץ בחצי הדרך על מנת לקצר את זמן הצילום עצמו על ידי המצלמה. השתדלו לתכנן מראש איזה בע"ח אתם מעוניינים לצלם במהלך הצלילה ולהתאים את הציוד שאתם לוקחים איתכם למים לאופי הצילום שאתם מעוניינים לקבל - מאקרו או צילום בעדשה רחבה.

ניצול לוקיישן לעולם לא תם: צלמים תת ימיים ידועים כצוללים שלא זזים ממיקומם.
שונית קטנה מכילה עשרות ולפעמים אפילו מאות יצורים ובע"ח מעניינים אשר מחכים להצטלם ולעשות לנו פוזות דוגמנות למצלמה. אל תהססו לחזור לאותה שונית ואותו מיקום אין-ספור פעמים ואפילו בשעות יום ולילה שונות.
בכל שעה ובכל יום ובכל עונה אתם תמצאו יצורים ו/או התנהגויות אחרות
(צייד, הזדווגות, עמדות ניקוי וכו').

אל תזניחו את הקומפוזיציה: השתדלו לא למרכז את האובייקט שלכם ולתת לו רקע שיבליט אותו ולא יבלע אותו. נסו לקשר אותו לרקע או הסביבה הקרובה - נסו להעביר סיפור בתמונה. שימו לב לזווית הצילום שלכם - זווית נמוכה תעצים את האובייקט ותגרום לתמונה להיראות עוצמתית יותר. השתדלו לא לצלם את האובייקט שלכם מאחור - ברוב המקרים זה יוצר חוסר עניין בתמונה.
צלמו את אותה תמונה בזויות שונות ובנקודות פוקוס שונות - את התוצאות תבררו בניחותא על מסך המחשב.

נצלו את השמש: השמש היא גם מקור אור וגם אובייקט המוסיף המון בצילום עם עדשה רחבה!
גם אם אין ברשותכם מבזק תת ימי יוקרתי ניתן להוציא תוצאות נפלאות עם פילטר איכותי בשימוש בשמש כמקור אור.
אם ברשותכם מבזק תוכלו להשתמש בשמש כאובייקט ברקע ולהאיר את נושא הצילום ע"י המבזק לקבלת תוצאות מיוחדות במיוחד!


בטיחות! בטיחות! בטיחות!: לעולם אל תזניחו את בן הזוג - השתדלו לצלול עם בן זוג שהוא גם בעלים גאה של מצלמה תת ימית וכך תוכלו לצלם מבלי להיות לחוצים שבן הזוג משתעמם כאשר אתם "נתקעים" שעה שלמה על שונית אחת.
שימו לב למד העומק ומד הלחץ כל 2-3 תמונות.
אל תפגעו בסביבה על מנת שלכולנו יישאר מה לצלם - אל תרחיפו חול ושימו לב היכן אתם מתיישבים ומניחים את הסנפירים שלכם.
אל תגעו בחי והצומח התת ימי - לרוב יגרם נזק לסביבה יותר ממה שאנחנו נפצע!

שתפו את התמונות: גם אם לדעתכם התמונות לא מוצלחות אל תפחדו לשתף!
לרשותכם קבוצת הפייסבוק של דוגית אשר שם תקבלו תשובות לשאלותיכם וטיפים לשיפור התמונות - נצלו אותה!

← הישן ביותר החדש ביותר →

0 תגובות

השאירו תגובה

שימו לב, התגובות חייבות באישור לפני פרסום