עגלת הקניות

מוצרים נוספים שמצאנו מתאימים במיוחד בשבילך

Fidlock Hermetic Medi Dry Bag נרתיק אטום למים

Fidlock Hermetic Medi Dry Bag נרתיק אטום למים

135.00 ₪

OCEAN REEF Aria QR+ מסכה עם שנורקל

OCEAN REEF Aria QR+ מסכה עם שנורקל

315.00 ₪ 350.00 ₪

SUBLUE Hagul EZ סקוטר

SUBLUE Hagul EZ סקוטר

1,999.00 ₪

האתר שלנו לא נתמך במלואו בדפדפן בו אתם גולשים, אנו ממליצים להחליף לאחד מהדפדפנים הבאים: Edge, Chrome, Safari, or Firefox.

משלוח חינם בקנייה מעל 250 ש״ח

ספורט עם אוזניות אלחוטיות לריצה - יתרונות לשילוב מנצח

פורסם על ידי dugit desk בתאריך
Running with earphones
האם מרגיש לכם לאחרונה שכולם סביבכם רצים? החברה מהעבודה התחילה לרוץ, החבר מהצבא נרשם למרוץ הראשון שלו והבוקר, כשיצאתם לקניות בסופר, חלפה על פניכם חבורה של רצים במהירות בזק? ובכן, זה לא מקרי. מספר הרצים בישראל רק עולה משנה לשנה.
ריצה היא מפעילויות הספורט הפופולריות ביותר, זוהי דרך מצוינת לשפר את בריאות תפקודי הלב וכלי הדם, לפתח שריר ואפילו להסיח את הדעת מרעשי היום-יום. עם זאת, ריצה יכולה להיות גם קצת מייגעת לעתים, במיוחד אם אתם רצים לבד. זהו בדיוק המקום שבו אוזניות הריצה נכנסות לתמונה.
להלן מספר סיבות מדוע כדאי לכם לרוץ עם אוזניות, בין אם אתם רצים מתחילים או מתקדמים:

מוזיקה יכולה לעודד אתכם לצאת לריצה או לדחוף אתכם ברגעים קשים במהלך האימון.
למוזיקה יש את הכוח להניע אותנו ולשמור עלינו כשאנחנו עייפים או משועממים. ודאי שמעתם כבר את המשפט שאומר שהצעד הראשון הוא הצעד הכי קשה, ואנו יכולים להבטיח לכם שגם לרצים מנוסים ישנם ימים בהם היו מעדיפים לוותר על הריצה. כיצד מוזיקה יכולה לבוא לעזרתנו במצב זה?, הכנת רשימת השמעה עם שירים שאתם אוהבים, לה תוכלו להאזין במהלך הריצה, יכולה להיות הגורם שייתן לכם את הדחיפה הקלה שאתם צריכים על מנת לעשות את הצעד הראשון אל מחוץ לדלת.

כמו כן, בזמן שאנו רצים, מוזיקה יכולה לעזור לנו לדחוף קדימה במהלך הרגעים הקשים של הריצה. בין אם זה הודות למוזיקה הקצבית שמתנגנת באוזננו או הודות להסחת הדעת מהעליות, החלקים המהירים או הקילומטרים האחרונים. קיימים מחקרים המוכיחים טענה זאת וקובעים כי מוזיקה אכן משפרת את הסבולת בריצה.

נצלו את הזמן בחכמה, אפשר ללמוד דברים חדשים גם במהלך הריצה
כאנשים עסוקים, למצוא זמן ללמוד דברים חדשים יכול להיות אתגר רציני. אך אם תאזינו לתוכן מעשיר כמו ספרי אודיו או פודקסטים בזמן הריצה תוכלו לשלב שתי פעילויות בו זמנית ולנצל את הזמן עד תומו. תמיד רציתם ללמוד עוד על נושא מסוים או לסיים את הספר שהתחלתם לפני המון שנים? זה זמן מצוין לעשות זאת, שפרו את הבריאות והעשירו את הידע שלכם בו זמנית.

שמרו על הקצב שלכם
ריצה לרוב היא ספורט מונוטוני שבו נרצה לשמור על קצב קבוע (גם אם הוא משתנה בין הריצות השונות או תוך כדי האימון, למשל באימון אינטרוולים).
האזנה לסגנון המוזיקה המתאים יכולה לעזור לנו לשמור על קצב ריצה קבוע. נסו לחפש שירים עם BPM (פעימות לדקה) דומה ל Cadence (מספר צעדים לדקה) הריצה הנוכחי שלכם, או זה שאתם מכוונים אליו. אולי תופתעו לגלות אבל אם תבצעו חיפוש מהיר של BPM 170 (או כל מספר יעד אחר) באפליקציית המוזיקה האהובה עליכם, תגלו אין ספור המלצות לשירים ואף פליליסטים מוכנים מראש עם מוזיקה המתאימה את עצמה לריצה ובה מבוצעים 170 צעדים לדקה, כל שנותר לכם לעשות הוא להיכנס לקצב.

היכונו להירגע (מישהו אמר Runner's high?)
ריצה היא דרך מעולה להפחתת מתחים, אך לא תמיד ריצה כשלעצמה מספיקה על מנת להגיע לתוצאה שאנו רוצים. ראיתם פעם רץ שסיים ריצה ארוכה זה עתה ועם זאת החיוך שלו מרוח מקצה אל קצה? כולנו רוצים להתנסות בתחושה זו, הנתפסת על ידי רבים כאוטופית.
על ידי האזנה למוזיקה מרגיעה או אף מדיטציות מודרכות בזמן הריצה, אתם יכולים לעזור לעצמכם להירגע ולהרגיש שלווים יותר. מחקרים מצאו כי האזנה למוזיקה שקטה יכולה לסייע בהורדת רמות הקורטיזול בגוף ולהפחית חרדה.

זה.... כיף!
בשורה התחתונה, פשוט כיף לרוץ עם אוזניות! האזנה לשירים או לפודקאסטים האהובים עליכם יכולה לגרום לאימון שלכם להרגיש מהנה יותר ופחות כמו מטלה. וכאשר פעילות גופנית מרגישה מהנה, סביר יותר שתתמידו בה והיא תהפוך לחלק קבוע מהשגרה שלכם.

חשוב לזכור, בטיחות קודמת לכול
אמנם ריצה עם אוזניות יכולה להיות דרך מצוינת להגברת המוטיבציה ושיפור האימונים שלכם, אבל חשוב גם להיות מודעים לסיכונים הפוטנציאלים.
אחד הסיכונים הגדולים ביותר בריצה עם אוזניות, במיוחד באזור אורבני, הוא שאולי לא תוכלו לשים לב למכונית מתקרבת או לכל מפגע אחר. זה זה עלול להעמיד אתכם בסכנה לתאונה או פציעה. כדי למזער את הסיכון, חשוב לבחור באוזניות שלא מנטרלות לגמרי את רעשי הסביבה, או להשתמש רק באוזניה אחת בכל פעם.
ניתן למצוא אצלנו בדוגית מספר גדול של אוזניות אשר יעמדו בהגדרה זו ובהן אוזניות המשתמשות בטכנולוגית הולכת שמע דרך העצם אשר משאירות אתכם ערניים לרעשי הרקע או אוזניות TWS אשר יאפשרו לכם לעשות שימוש בקלות באוזניה בודדת אחת בלבד.

בריצה עם אוזניות בשטח פתוח או משתנה, חשוב להיות מודעים לסביבתכם. השמרו מסיכונים, ונסו להיות ערניים לדרך על מנת לא לפספס מכשולים.  בכל רגע באימון תוכלו לשלוט על המוזיקה שלכם בעזרת שעון הספורט של SUUNTO כך שלא תצטרכו לעצור את הריצה, לשלוף את הטלפון ולשחק בהגדרות השונות מהטלפון הנייד.

שימו לב כי ריצה עם מוזיקה עלולה לגרום אף לאובר מוטיבציה מה שיכול להוביל למאמצים מוגברים אשר לא בהכרח יתרמו לאימונים שלכם, או אף יפגעו בהם ויובילו לפציעות. הישארו קשובים לגוף שלכם ולתוכנית האימון, אם ישנה כזו.

לסיכום, כאשר אנו עושים זאת נכון, שימוש באוזניות בזמן הריצה יכול לתרום רבות לחוויה הכוללת שלנו. בין אם זה העלאת המוטיבציה, ניצול הזמן, הפגת מתחים או שיפור ודיוק האימון- שימוש נכון באוזניות ייתן מענה לכל הצרכים שלכם.


← הישן ביותר החדש ביותר →

0 תגובות

השאירו תגובה

שימו לב, התגובות חייבות באישור לפני פרסום